Šablony v MS Office

Proč používat šablony? Jejich používání ušetří mnoho času, především v případech, kdy je třeba vytvořit nejenom podobné texty, ale i tabulky či prezentace.

Proč? Do šablony se dají uložit pouze ty informace, které chcete opakovaně používat, a tím je práce se šablonou daleko rychlejší než zkopírování starého souboru a následné přepisování nebo odmazávání nepotřebných věcí.

Prostě někdy je užitečné nedělat vše od začátku, ale zkusit už hotové řešení, které některou práci zjednoduší. Připravuji zde postupně různé šablony v programech MS Office, ve kterých jsou předdefinované formáty, nastavený tisk nebo výpočty. Myslím, že vám mohou tyto šablony  některé činnosti zjednodušit.

A navíc, když máte jednou hezky připravenou šablonu pro určitou činnost, pak ji již používáte jen opakovaně automaticky a tím zrychlíte svou běžnou práci.

 

Pokud byste potřebovali vytvořit nějakou konkrétní šablonu, stačí napsat na email a domluvit se. Nově jsem začala vytvářet také šablony pro program MS Outlook. Pak můžete mít například v každé zprávě, kterou posíláte hned umístěné logo, nastavené písmo (dle přání nebo třeba grafického manuálu firmy) či řádkování nebo zarovnání.

Udělám šablony i v angličtině či němčině, podle dodaného obsahu i s nastavením kontroly daného jazyka.

 

Poznámka na základě poslední zkušenosti:

Šablony v prezentacích PowerPointu? Správná šablona vytvořená v programu PowerPoint by měla být typu .potx (výjimečně potm, pokud opravdu má obsahovat makra). Měla by být navíc vytvořená na základě zobrazení Předloha.
Pokud vám bude někdo dávat šablonu vytvořenou jinak a tvrdit, že udělal pro vás šablonu pro prezentace PowerPointu, pak nemá pravdu a tomuto programu správně nerozumí, nezná jeho možnosti. A práce s touto šablonou vám může dělat problémy.

 

Řadit podle||
Zobrazit všechno | Stránky:
Zobrazit všechno | Stránky: